Kto może ubiegać się o kredyt konsolidacyjny?
O kredyt konsolidacyjny może ubiegać się osoba, która ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz posiada odpowiednią zdolność kredytową, pozytywną historię kredytową w BIK oraz nie ma wpisów w bazach dłużników.
Są to podstawowe warunki, jakie należy spełnić wnioskujący o jakikolwiek kredyt bankowy, w tym również o kredyt konsolidacyjny.
W kwestii kredytu warto jest zatem zgłosić się do wybranego banku, ponieważ tylko on może podjąć odpowiednią decyzję kredytową.
Nie ma co korzystać z kalkulatorów zdolności kredytowej, rankingów kredytowych oraz innych porównywarek, szukając banku, w którym najłatwiej jest dostać kredyt. Każdy z banków podchodzi indywidualnie do potencjalnego kredytobiorcy sprawdzając czy dochód rozporządzalny pozwala na spłatę kredytu zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Dokumenty wymagane przy kredycie konsolidacyjnym
Każdy podmiot, który rozpatrywać będzie wniosek o udzielenie kredytu lub pożyczki, będzie wymagać przedstawienia dokumentów o uzyskiwanym dochodzie.
Nie ma możliwości, aby skonsolidować kredyty bez dochodów – kredyt trzeba będzie spłacić. Nawet wówczas, kiedy dysponujesz nieruchomością, która mogłaby stanowić zabezpieczenie spłaty, i tak konieczne jest przedstawienie zaświadczeń informujących o źródle i wysokości uzyskiwanych dochodów.
Przy wypełnianiu wniosku kredytowego będziesz musiał podać również kredyty i pożyczki, które chcesz skonsolidować. Banki podchodzą do tej kwestii bardzo różnie. Może być wymagana umowa kredytowa/pożyczkowa, harmonogram spłat kredytu lub pożyczki, itp.
Dopiero poprawnie wypełniony wniosek i komplet dokumentów rozpoczyna analizę wniosku o konsolidację i udzielnie kredytu konsolidacyjnego.
Komentarze
Prześlij komentarz